.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بلاتكليفي ساخت نخستين هتل ۷ ستاره ايران
کلنگ نخستین هتل ۷ ستاره کشور ۳ سال پیش توسط رحیم مشایی در رامسر به زمین زده شد آسمان‌خراشی که قرار بود در ۶۰ طبقه، ۲۴۰ متر ارتفاع و ۲۰۰ هزار متر زیربنا ساخته شود اما تا به امروز این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.
بلاتكليفي ساخت نخستين هتل ۷ ستاره ايران

کلنگ نخستین هتل ۷ ستاره کشور ۳ سال پیش توسط رحیم مشایی در رامسر به زمین زده شد آسمان‌خراشی که قرار بود در ۶۰ طبقه، ۲۴۰ متر ارتفاع و ۲۰۰ هزار متر زیربنا ساخته شود اما تا به امروز این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس ، اردیبهشت سال ۱۳۸۶ اسفندیار رحیم مشایی،‌ رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کلنگ نخستین هتل ۷ ستاره کشور را در روستای سفید تمشک شهرستان رامسر به زمین زد.

عموم پروژه‌های هتل‌سازی در کشور معمولاً دوره ساخت ۵ ساله‌ای را پشت سر می‌گذارند که مشایی نیز زمان اتمام این پروژه را ۵ سال پس از زمان کلنگ‌زنی اعلام کرد و تا به امروز که بیش از ۳ سال از زمان مراسم کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

تعیین ضرب‌الأجل برای تعیین تکلیف هتل ۷ ستاره توسط استانداری
--------------------------------------------------------------------------------

سید علی‌اکبر طاهایی، استاندار مازندران درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه احداث هتل ۷ ستاره "سماموس " در رامسر به فارس گفت: استانداری مازندران این موضوع را در دست پیگیری دارد و در همین راستا ضرب‌الأجلی را برای سرمایه‌دار ایرانی مقیم خارج از کشور این پروژه لحاظ کرده است و سرمایه‌دار پروژه تا پایان خرداد امسال مهلت دارد تا مشخص کند که این پروژه را تا چه زمانی تحویل خواهد داد و از سوی دیگر اگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در این پروژه ندارد هر چه زودتر اعلام کند تا سرمایه‌گذار دیگری جایگزین شود.

وی بخشی از تأخیر در پروژه را به علت تأمین مصالح و مواد ویژه، طبیعی می‌داند و علت آن را تجربه تازه ایران در احداث هتل ۷ ستاره عنوان می‌کند.

استاندار مازندران می‌گوید: با پایان زمان ضرب‌الأجل، جلسه‌ای را در رامسر برگزار خواهیم کرد تا نسبت به تعیین تکلیف این پروژه تصمیم‌‌گیری نهایی کنیم.

به گفته طاهایی به جز پروژه هتل ۷ ستاره رامسر بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مجوز طرح‌های اقامتی گردشگری در استان مازندران صادر شده است.

مشایی: اختلاف "منابع طبیعی " و "بخش خصوصی " روند پیشرفت پروژه را کند کرد
--------------------------------------------------------------------------------------------------

اسفندیار رحیم‌مشایی در خصوص روند پیشرفت ساخت نخستین هتل ۷ ستاره ایران می‌گوید: کار حفاری و عملیات ساخت هتل ۶۰ طبقه رامسر در حال اجراست و هیچ‌گاه متوقف نشده است. اختلافی میان سازمان منابع طبیعی و بخش خصوصی پیش آمده بود که قدری روند کار را کند کرده بود اما هیچ‌وقت پروژه متوقف نشده بود.

به گفته مشایی علت این اختلاف هم، یک قطعه زمین در حاشیه منطقه ساخت هتل بود که با واگذاری زمین دیگری توسط سازمان جنگل‌ها، مشکل حل شد.


وعده‌های ساخت آکواریوم ۸ طبقه، باند هلی‌کوپتر و... در هتل "سماموس "
-----------------------------------------------------------------------------------------

نام هتل ۷ ستاره "سماموس " از نام بلندترین کوه منطقه رامسر با ارتفاعی بیش از ۳۶۰۰ متر الهام گرفته شده است که در تمام فصول سال پوشیده از برف است و در امتداد دریا بر شهرهای رودسر, کلاچای, چابکسر و رامسر اشراف دارد.

محمود طالبی،‌ مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای سماموس زمانی که کلنگ این هتل ۷ ستاره را بر زمین می زند وعده ساخت این هتل را در ۷ سال می‌دهد که شامل ۲ برج است و برج اصلی آن هزار واحد اقامتی را شامل خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در ۱۰ طبقه که هر طبقه آن گنجایش ۱۰۰ ماشین را دارد و امکانات ارتباطی از طریق فیبرنوری است. ۱۲ سالن همایش خواهد داشت که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAT هلیکوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است.

سرمایه‌دار این پروژه با اشاره به این مطلب که معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی، ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است، می‌گوید: از مهمترین ویژگی‌های این هتل آکواریوم ۸ طبقه است که از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه خواهد شد که از آب دریا تغذیه می‌کنند.

وی هزینه بهره‌برداری کامل این هتل را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده است.

هتل‌های ۷ ستاره بی‌سرانجام در ایران
-------------------------------------------------

در حالی‌که در کل کشورهای دنیا کمتر از تعداد انگشتان دست، هتل ۷ ستاره وجود دارد در کشور ایران کلنگ‌های بسیاری به نام هتل ۷ ستاره به زمین زده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل ۷ ستاره سماموس در رامسر، هتل ۷ ستاره اسپیناس در منطقه سعادت‌آباد تهران، هتل ۷ ستاره در کنار هتل قو و هتل ۷ ستاره کوروش در کیش اشاره کرد. در حالی‌که اگر هر کدام از این پروژه‌ها با ویژگی‌های منحصر به‌فرد بودن هتل‌های ۷ ستاره به بهر‌ه‌برداری برسند انقلاب بزرگی در صنعت گردشگری ایران به حساب خواهد آمد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.31 seconds.